Телемедицина
Для вирішення проблеми з медичним обслуговуванням в селах в законопроекті президента України Петра Порошенка №7117 “Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості”, зареєстрованому в парламенті 18.09.17 , пропонується введення телемедицини.
Так, на думку авторів законопроекту, саме цей механізм дистанційної діагностики, коли лікар може проконсультувати пацієнта по інтернету, допоможе вирішити проблему з дефіцитом кадрів в селі.
У найближчому майбутньому телемедицина має запрацювати й в Клесівській громаді. Давайте розглянемо, що ж це таке?!
Телемедицина – комплекс організаційних, фінансових і технологічних заходів, що забезпечують надання дистанційної консультаційної медичної послуги, при якій пацієнт або лікар, що безпосередньо проводить обстеження та/або лікування пацієнта, отримує дистанційну консультацію іншого лікаря з використанням телекомунікацій.
Телемедичні послуги – дистанційні медичні консультації, консиліуми, контроль фізіологічних параметрів організму пацієнта, проведення діагностичних і лікувальних маніпуляцій, обмін результатами обстеження пацієнта, інші медичні послуги, а також медичні відео конференції, медичні відео семінари, медичні відео лекції, що здійснюються у вигляді обміну електронними повідомленнями з використанням телекомунікацій.
ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕЛЕМЕДИЦИНИ НАДАЄ ПЕРЕВАГИ:
Для пацієнтів:
– Підвищення ефективності та якості лікування;
– Прискорення передачі інформації про результати обстежень між різними спеціалізованими клініками без транспортування хворого (особливо у критичних випадках);
– Проведення дистанційних (телемедичних) консультацій вузькими спеціалістами у територіально віддалених медичних установах;
– Проведення лікарських консиліумів (телеконференцій) з фахівцями лікувальних закладів незалежно від місця їх розташування;
– Уникнення помилок через нерозбірливий почерк лікарів;
– Зменшення термінів обстеження пацієнтів.
Для медичних працівників:
– Економія часу за рахунок використання шаблонів електронного документообігу;
– Отримання інформації щодо динаміки стану пацієнта;
– Можливість дистанційно приймати участь у обговоренні клінічних випадків, проводити консиліум та приймати рішення щодо лікування при територіальній віддаленості один від одного та від пацієнта;
– Цілодобовий доступ до архівів в текстовому, аудіо та відео форматах (знімки, записи, результати досліджень та оглядів);
– Навчання та обмін досвідом між лікарями різних лікувальних закладів країни та зарубіжжя шляхом проведення веб-конференцій;
Для закладів та установ охорони:
– Підвищення ефективності роботи медичного персоналу;
– Оптимізація взаємодії служб медичних закладів;
– Оптимізація кількості медичних працівників та моніторинг їх роботи;
– Зберігання інформації у електронному вигляді в сучасних, компактних формах відповідно до міжнародних і національних стандартів.
Для системи охорони здоров'я в цілому:
– Оптимізація роботи медичних закладів та працівників;
– Підвищення ефективності охорони здоров'я;
– Зменшення соціальної напруги за рахунок покращення надання медичної допомоги населенню.
За матеріалами офіційного веб-сайту Міністерства Охорони Здоров’я України