Виробничий підрозділ «Клесівський кар’єр» філії «Центр Управління промисловістю» Акціонерного Товариства «Українська залізниця» інформує про правила поведінки громадян на залізниці
Станом на 28.09.2023 y регіональних філіях, філіях AT «Укрзалізниця» (на станціях, перегонах, територіях підрозділів) внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу отримали травми різного ступеня важкості 202 сторонні залізничному транспорту особи, у тому числі 128 зі смертельним наслідком, з них 16 осіб уражено електрострумом, у тому числі – 6 смертельно. За аналогічний період 2022 року травмовано 177 осіб, у тому числі 109 – травмовано смертельно, з них 15 уражено електрострумом, у тому числі 3 - смертельно.
Так, у регіональній філії «Південно-Західна залізниця» травмовано 79 громадян проти 53 у 2022 році (+26), з них 54 - зі смертельним наслідком проти 32 у 2022 році (+22);
у регіональній філії «Львівська залізниця» травмовано 43 громадянина проти 40
у 2022 році (+3), з них 26 - зі смертельним наслідком проти 24 у 2022 році (+2);
у регіональній філії «Придніпровська залізниця» травмовано 27 громадян проти 23
у 2022 році (+4), з них 18 - зі смертельним наслідком проти 16 у 2022 році (+2);
у регіональній філії «Одеська залізниця» травмовано 26 громадян проти 36 у 2022 році (-10), з них 16 - зі смертельним наслідком проти 19 у 2022 році (-3);
у регіональній філії «Південна залізниця» травмовано 20 громадян проти 20 у 2022 році (0), з них 11 - зі смертельним наслідком проти 13 у 2022 році (-2);
у регіональній філії «Донецька залізниця» травмовано 3 громадянина проти 4 у 2020 році (-1), з них 1 - зі смертельним наслідком проти 4 у 2022 році (-3):
у філіях «УЗШК», «ВК» травмовано 4 громадянина проти 1 у 2022 році (+3), з них 2 - зі смертельним наслідком проти 1 у 2022 році (+1).
Крім того, станом на 28.09.2023 на об'єктах залізничної інфраструктури травмовано 13 дітей віком до 16 років, з них 7 - зі смертельним наслідком, у тому числі внаслідок ураження електричним струмом травмовано 10 дітей, з них 4 – смертельно. За аналогічний період 2022 року було травмовано 6 дітей віком до 16 років, з них 2 – зі смертельним наслідком, у тому числі внаслідок ураження електричним струмом було травмовано 4дитини, з них 1 - смертельно. У зв'язку зі значним збільшенням кількості випадків травмування сторонніх осіб на залізничному транспорті, випадків травмування дітей віком до 16 років, з метою підвищення рівня безпеки громадян, що перебувають на об'єктах залізничної інфраструктури, Акціонерне Товариство «Українська залізниця» філія «Центр Управління промисловістю» ВП «Клесівський кар’єр» у період з 02 жовтня по 02 листопада 2023 року проводить місячник профілактично-роз’яснювальної роботи щодо запобігання невиробничому травматизму на залізничному транспорті серед населення, пасажирів, учнів шкіл, ліцеїв та коледжів, вихованців дошкільних навчальних закладів, працівників підприємств, що розташовані в районах, прилеглих до залізничних колій, стосовно Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України.
Абсолютна більшість нещасних випадків травмування сторонніх громадян, у тому числі зі смертельним наслідком, які трапляються на залізниці, сталися в результаті порушення громадянами «Правил безпеки на залізничному транспорті Україні» та «Правил поведінки громадян на залізничному транспорті», а саме: переходу залізничних колій у невстановлених місцях, ходіння по залізничних коліях, посадка і висадка під час руху поїзда, переїзд залізничних колій при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора та звуковому сигналі переїзної сигналізації, перебування в стані алкогольного сп’яніння на території об’єктів залізничного транспорту та інші.
У зв’язку з воєнним станом у країні, в учбових закладах особливої уваги у роз’ясненні цього питання потребують діти. Нагадайте їм, а також своїм рідним, знайомим про небезпечність перебування поблизу залізничних об’єктів і про необхідність дотримання правил безпеки задля збереження життя та здоров’я.
Правила безпеки громадян на залізничному транспорті
1. Загальні положення.
1.1. Правила безпеки громадян на залізничному транспорті України (надалі - Правила) визначають вимоги щодо безпеки громадян при переході через залізничні колії, перебуванні на пасажирських платформах і в потягах.
1.2. Особи, які порушують Правила, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
2. Правила безпеки для пішоходів.
2.1. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки у встановлених місцях (пішохідні мости, переходи, тунелі, переїзди тощо). На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії».
2.2. Перед тим, як увійти в небезпечну зону (ступити на колію), потрібно впевнитись у відсутності потяга (або локомотива, вагона, дрезини тощо).
При наближенні потяга до перону чи платформи громадяни повинні слідкувати за звуковими сигналами, які подаються з локомотиву, моторвагонного складу, який рухається, та іншого спеціального самохідного рухомого складу, уважно слухати повідомлення, які передаються по гучномовному зв’язку.
2.3. При наближенні потяга (або локомотива, вагона, дрезини тощо) треба зупинитись поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.
2.4. Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити колії дозволяється тільки при відкритому положенні шлагбаумів. При відсутності шлагбаума (коли переїзд не охороняється) перед переходом колії необхідно впевнитись, що до переїзду не наближається потяг (або локомотив, вагон, дрезина тощо).
Пішоходам забороняється:
2.5. Ходити по залізничних коліях і наближатися до них на відстань менше п'яти метрів.
2.6. Переходити і перебігати через залізничні колії перед потягом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400 м.
2.7. Переходити колію зразу після проходу потяга (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад.
2.8. Переходити і переїздити залізничні колії при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора і звуковому сигналі переїзної сигналізації.
2.9. На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.
2.10. Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.
2.11. Пролізати під закритим шлагбаумом на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.
2.12. На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатися до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.
2.13. Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
2.14. Підніматись на дахи потягів, локомотивів та вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо.
2.15. Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
2.16. Підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття потяга до його повної зупинки.
2.17. Обходить вагони, які стоять на колії, на відстані менше п’яти метрів від крайнього вагона.
2.18. Проходити поміж роз’єднаними вагонами, які стоять на колії, якщо відстань між ними менше десяти метрів.
2.19. Сидіти на краю посадочної платформи, перону.
2.20. Знаходитись на об’єктах залізничного транспорту в стані алкогольного сп’яніння.
2.21. Ставити особисті речі на краю платформи, перону.
3. Правила безпеки пасажирів.
3.1. Підніматися у вагон і виходити з вагона дозволяється тільки після повної зупинки потяга.
3.2. Посадку пасажирів у вагон і вихід їх з вагона необхідно проводити тільки з боку перонів або посадочних платформ. Дітей під час посадки у вагон і висадки із вагона слід тримати за руку або на руках.
3.3. Виходити із вагона під час зупинки можна тільки з дозволу провідника.
Пасажирам забороняється:
3.4. Проїжджати на дахах, підніжках, перехідних площадках вагонів.
3.5. Заходити у вагон і виходити з вагона під час руху потяга.
3.6. Висуватися із вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху потягів та викидати сторонні предмети (пляшки, кульки тощо) з вікон та дверей вагона.
3.7. Стояти на підніжках і перехідних площадках вагонів, самостійно відчиняти двері вагонів під час руху і на зупинці потягу, затримувати автоматичні двері вагонів під час їх зачинення і відчинення.
3.8. Проїжджати у вантажних потягах без спеціального дозволу.
3.9. Знаходитись в потязі у нетверезому стані.
3.10. Залишати дітей без нагляду на вокзалах, пасажирських платформах та в потязі.
3.11. Провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини.
3.12. Виходити із вагона на міжколійя і знаходитись там під час руху потяга.
3.13. Стрибати з платформи на залізничні колії.
3.14. Палити у вагонах (в тому числі в тамбурах) приміських потягів.
3.15. Бігти по платформі поруч із вагоном потяга, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу потяга без зупинки.
3.16. Підходити до вагону до повної зупинки потяга.
3.17. Без потреби самовільно зупиняти потяг.
3.18. Самостійно перевозити ручну поклажу засобами, які призначені для перевезення пошти або багажу працівниками пошти та залізниці.
3.19. Розміщувати ручну поклажу в тамбурах вагона, коридорі салону, проходах купе та в проході вагону приміського потяга.
3.20. Забруднювати тамбури, засмічувати підлогу та сидіння вагонів
3.21. Демонтувати обладнання вагонів, псувати оббивку диванів і сидінь.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
Машиніст локомотива не може відразу зупинити поїзд і попередити наїзд. Візуально, особливо в темний період доби, дуже важко визначити, з якою швидкістю прямує поїзд. Помилка при оцінці швидкості поїзда часто коштує людині життя.