Податкові новини
Понад 620 мільйонів гривень плати за землю отримали бюджети територіальних громад Рівненщини
За одинадцять місяців поточного року платники податків Рівненщини сплатили до місцевих бюджетів 621,9 млн грн плати за землю. Цей показник збільшився на 148,6 млн грн порівняно з надходженнями січня - листопада 2022 року.
Найбільшу суму земельного податку і орендної плати сплатили суб'єкти господарювання-юридичні особи: вони перерахували до бюджетів громад 505,4 млн грн, а це – плюс 100 млн грн до 2022 року.
Фізичні особи поповнили скарбниці громад, перерахувавши 116,5 грн грн цього платежу. Сплачена сума на 48,1 млн грн перевищує відповідні показники минулого року.
Головне управління ДПС у Рівненській області звертається до платників податків з проханням виконувати свої податкові зобов’язання зі сплати майнових податків своєчасно.
Окрім поточних платежів, громадянам варто подбати про сплату заборгованих у минулі роки сум земельного податку та податку на нерухомість, - нагадують у податковій службі.
Звертаємо увагу, що платники податків мають можливість самостійно провести звірку щодо розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет. Щоб стати користувачем електронних сервісів ДПС треба отримати електронний цифровий підпис, зареєструватися на вебпорталі ДПС і в будь-який зручний час переглядати інформацію щодо нарахування та сплати податків із персонального комп’ютера чи гаджета.
Інформацію щодо нарахованих податкових зобов’язань також можна отримати у Центрах обслуговування платників, що діють при державних податкових інспекціях області.
Про скасування мораторію на проведення перевірок
ГУ ДПС у Рівненській області інформує, що 08 грудня 2023 року набрав чинності Закон України від 09 листопада 2023 року № 3453-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок».
Звертаємо увагу, що Законом врегульовано особливості проведення перевірок на територіях, де ведуться бойові дії, та тимчасово окупованих російською федерацією територіях та умови проведення податкових перевірок (безпечний доступ).
Також визначено критерії, за якими платники податків включаються з 01 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року до плану-графіку проведення документальних планових перевірок, з урахуванням щомісячних коригувань.
Окремо зазначаємо, що документ, надісланий контролюючим органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Детальніше – за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/
Про створення на РРО/ПРРО щоденних Z-звітів у разі несвоєчасного закриття зміни через форс-мажорні обставини (повітряна тривога, відсутність світла)
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненням (далі – Закон № 265). Дія його поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Пунктом 9 ст. 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Тобто, діючим законодавством встановлений обов’язок щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Разом з тим, у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.
Враховуючи викладене, у разі оголошення повітряної тривоги працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів (послуг) та покинути магазин (торговий зал). У випадку, якщо повітряна тривога тривала в проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО та/або ПРРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО та/або ПРРО.
Аналогічними дії суб’єкта господарювання можуть бути і при аварійному відключенні світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного чеку (щоденного Z-звіту).
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України.